Athearn blue box modellek
Az amerikai modellezők számára az Athearn blue box modellek olyanok, mint Kelet-Európában az NDK-s Piko modellek: ismertek, alapvetőek, elterjedtek, hiszen több, mint 50 éven át voltak gyártásban, közel változatlan formában.
Sőt, Athearn RTR (Ready to Run) márkanév alatt (az Athearn Genesis mellett) egyes modellek a mai napig kaphatók, amelyek kasznija mérethelyes.
Az 50 év alatt a kezdetektől gyártott modellek történtek apróbb változtatások, például a hajtásban, valamint a kaszni
de az utolsó 10-20 évben készült új mozdonyokat leszámítva, egyes jellegzetességeket mindvégig megtartottak.
Csak H0, kocsik és mozdonyok. Sok dummy kivitel, festetlen kivitel.
Mozdonyok hajtása
Az első néhány (?) modell először még gumis hajtással készült, majd áttértek a fogaskerekes hajtásokra. A korai fogaskerekes hajtások még fém forgóvázmaszkkal készültek, a kerékpárok külső csapágyazásúak voltak, amihez egy-egy rézbetét volt beütve a maszkba belülről. Ezen forgóvázak alkatrészei eltérnek a későbbi, alapvetően műanyag konstrukciók alkatrészeitől (kerékpárok, fogaskerekek).
A motorok terén is voltak változtatások, de mára a nagyon régi motoros modellek rendkívül ritkák.
Mozdonyok külseje
Az utolsó 10-20 évben tervezett (új) modelleket leszámítva számos keskeny géptéres mozdony géptere szélesebbre készült, mivel régen nem állt rendelkezésre megfelelően kis motor.
Mérethelyes géptér szélességű modellek:
blue box | RTR | ||||
EMD SW7 | cow és calf kivitelben is | igen |
a fülke ajtajának alsó üvege gyárilag hiányzik, korlátok: fém |
még nincs? | - |
EMD SW1500 | igen | korlátok: fém | igen | korlátok: műanyag | |
EMD CF7 | korábban Railpower gyártmány | - | - | igen | korlátok: műanyag |
EMD F7A, F7B* | mindkét kivitel korlátok nélküli, feljavító készletek kaphatóak (ablakok is) | igen | gyárilag ablakok nélküli | igen | |
EMD GP35 | korábban Railpower gyártmány, a régit felváltó kaszni | volt |
de nem mérethelyes kasznis, korlátok: fém |
igen | korlátok: műanyag |
EMD GP38-2 | igen | korlátok: fém | igen | ||
EMD GP40-2 | kései blue blox modell | igen | korlátok: műanyag | igen | korlátok: műanyag |
EMD GP50 | |||||
EMD GP60 | |||||
EMD GP60B | |||||
EMD GP60M | |||||
EMD SD38 | |||||
EMD SD40 | igen | ||||
EMD SD40-2 | |||||
EMD SD40T-2 | |||||
EMD SD45-2 | |||||
EMD SD45T-2 | |||||
EMD F45, FP45* | igen | korlátok: fém | nincs | Genesis szériában van újra | |
EMD SD50 | |||||
EMD SD60 | |||||
Alco PA-1, PB-1 | fém forgóváz maszkos, korai modell, külső csapágyazású kerékpárokkal | igen | - | - |
* Nem keskeny gépteres típus, a probléma eleve nem érinti.
Nem mérethelyes (széles) géptér szélességű modellek, csak blue box széria:
EMD GP7 | alias "GP9", 1957-től gyártva |
EMD GP30 | |
EMD GP35 | régi, saját szerszámos kaszni, levehető fülke tetőről felismerhető |
EMD SD9 | |
EMD SDP40 | |
EMD SD45 | |
GE U28B | |
GE U30B | |
GE U33B | |
GE U28C | |
GE U30C | |
GE U33C | |
FM H24-66 | fém forgóváz maszkos, korai modell, külső csapágyazású kerékpárokkal |
DDA40X |
GP15 - régiben ritka, volt a kezemben, de nem emlékszem
GP9 - igen
GP7 - igen
SW1500 - igen ?
Baldwin S-12 - ?
GP15 - régiben ritka, volt a kezemben, de nem emlékszem
SW1500 - igen ? Az abból készült calf széles, így valószínűleg Igen
FM H24-66 - igen
Non-Widebody Athearns:
SW7
SW1000
SW1500
MP15AC
RS3 ex-MDC
SD70/SD70I
SD70MAC
SD75I/SD75M
Train Master
C44-9W
AC4400